Saturday, December 10, 2011

Si Capang Comel-Danish & Darwish

Salam.

Haihhh bosan sikit bila cuti nih. Tak de pergi holiday pun. Balik kampung pun tidak. Mak ngah dah beberapa kali tanya bila nak balik kampung. Waduhhhh mak jemah lagi sibuk nih jaga anak keponakan.. Hari-hari mengadap muka Danish, Darwish. Dorang pun bosan tengok muka aku kottt.

Sekarang Darwish dah sembilan bulan. Gigi dah ada empat batang. Dah pandai duduk sendiri. Lagi hebat pandai terjun daripada walker!! Aku tak ajar pun skill terjun walker nih. Dia pnuya merangkak style askar. Suka mandi dalam kolam dengan abang dia. Suka sepahkan majalah aku.

Kalau mummy dia pergi kerja pagi rumah elok jerk tersusun balik rumah mesti mummy dia jadi tarzan. Hahaa. Aku biarkan jerk budak beruda nih buat sepah bagai. Kang aku kemas, dorang sepahkan balik. Tak de kerja plak aku nak kemas banyak-banyak kali. 

Yang si Danish sibuk menconteng buku. Hari-hari cakap dengan acik comel dia nih nak pergi sekolah. Alaa baru tiga tahun. Nanti masuk sekolah awal-awal dia bosan plak. Tak pasal-pasal aku jadi cikgu dia ajar semua benda yang nak tahu. Demand nak belajar guna Cik Laxy tab. Wahhh melampau. Sebab dia suka tengok gambar yang ada bunyi/suara.







0 makhluk comel yang memekak dekat sini: