Sunday, July 31, 2011

Bila Cinta Beralih Arah

Korang pernah rasa bila cinta beralih arah? Aku bukan pakar dalam percintaan. Tapi bila aku setia, memang aku setia maut-maut punya. Hahaa ayat puaka. Memanglah aku nih nampak macam buat tak kisah jerk tapi aku sebenarnya sayang. Aku bukan romantik. Kunun.

Aku pernah punya seorang sahabat. Sahabat yang aku sayang sampai bila-bila. Dan aku rasa aku tahu dia pon sayangkan aku sampai bila-bila. Okay aku perasan. Perasaan seorang sahabat lama-lama bertukar tak menjadi sahabat. Huhh. Bila lelaki dan perempuan berkawan, mustahil lah kan tak de perasaan lain. Macam tuhlah yang jadi dekat aku dan dia.

Perkenalan di bangku sekolah yang bermula dengan perasaan benci. Sumpah aku memang benci dia sebab dia PLAYBOY. Aku dulu masa sekolah macam anti-lelaki sikit. Kunun aku fokus pada study. Hampeh. Padahal masa sekolah dulu aku banyak skandal. Keliling pinggang sampai nak gaduh-gaduh. Aku tak cun tapi aku hot ;p

Bila kita pendam perasaan, sakit kan? Aku pendam bertahun-tahun. Aku tak tahulah dia pendam berapa lama. Dalam aku pendam perasaan dekat dia, dengan sesiapa jerk aku layan. Kunun nak tunjuk aku nih macam tak perlu dia sangat. Tapi hakihatnya aku perlu dia. Dah lama putus hubungan, akhirnya Allah temukan kembali aku dengan dia.

Kuat betul jodoh aku dengan dia. Sampai emak aku pun tangkap cintan suka dekat dia. Masak bagai kalau dia datang rumah. Keakraban aku dengan dia yang telah disalahertikan. Aku salah faham, dia salah faham, orang lain salah faham. Yes, I am puzzled.

0 makhluk comel yang memekak dekat sini: