Tuesday, June 30, 2009

~why B.A.T.M.A.N didnt wOrk iN kL~~

1.Everybody can guess that the secret Bat-cave is somewhere near Batu Caves.

2.Damn Batmobile needs 2 parallel parking lots.

3.Competition from Keluang Man.

4.Every tried wearing that black metal suit at 2.00pm under Malaysian weather?

5.All the ladies keep mistaking you for that Darth Vader flasher pervert.

6.DBKL (City Hall) keeps sending the Bat-signal when they need to catch VCD peddlers, Vietnamese call-girls, illegal mamak stalls, Ecstacy raids, etc.

7.Robin keeps using the Bat-computer to for BitTorrent.

8.Malaysian bats are so difficult to train. Plus they like to sh!t all over the place.

9.Moronic Ah Beng racer-boys in their modded Honda Citys trying to tiong you to drag race with your Batmobile.

10.Two words Traffic Jam!!

rEzUt sEm. 5~

hhmmm..rezut sem 5 dah kuar..adOyai..agak terkezut tgok rezut td..nyaris2 nak nangis sbb tersalah tgok rezut..ku sangkakan rezut ku tp org laen pny plak yg tertgok..apa daaa mengOng pny org..kli nih pointer naek dpd sem lpas tp ranking clas plak jth..huhu..dah 4 sem aku dok atas skang bg chance kat org laen plak..hihi..xpe3..yg pntg PMGT stil da highest!!hak2..jgn giat sgt nOah..

aku dpt 3.69 ok gak kan..sem 4 dlu mmg drop gler-3.56 jerk..adOyai..apa nak jdk nih..clas aku plng highest sem lpas 3.75 [minder]..tp stil x bley potong rezut aku mser sem 3 dlu..haha..rezut x penah maintain..bla dpt rezut exam aku share ngan kengkwn jerk..org laen bley share ngan fmly tp bkn aku..sgt sedey oohhh..isk..isk..isk..aku share ngan abah aku kat dlm mimpi..xpon time aku dOa pas smyg..xpon lgk mser tgok gmbr dy..alangkah bgus klu dy ada skang nih..

org yg dpt pointer tgi pon sbb praktikum..aku pny markah praktikum dpt rendah..bley plak lecturer tuh bg B..org laen dpt A melaenkan kami berempat yg diselia oleh 'PUAN'..sape clasmates aku phm2 jerklah sape org nya..agak terkilan di situ..agak x adil kpd kami..dan mcm2 lgk agak..tp, aku tetap bersyukur ngan rezut yg aku dpt selama nih..blom lgk pointer aku dpt 3.50 and below..alhamdulillah..ALLAH sntiasa bersama ketika susah sng aku..org laen jgn arap nak share susah aku..time aku sng yerklah org suka..beselah..nama pon MANUSIA kan..

agak terkejut diz time..rezut sme ngan rumate plak..cma PMGT jerk aku lbey dpd dy..gud job nOah..but need tO improvise it..okay2..sem nih akan ku pulun lgk..

chaiyOk..chaiyOk!!

..my 1sT day pRacTicuM..


hehe..nihlah ant gmbr2 aku mser kat skolah..x byk pon amek gmbr..1st day g skolah kna pkai cntk2 kan..ckgu pompuan lah katakan..aku pon melaram lah ngan bju kebaya yg dah bpe zaman aku pkai tuh..skolah nih agak besar..pdng pon jauh..penatlah cmni nak ajar pj..adoyai..

mehlah jm tgok gmbr lgk kat bwh nih..ada 3 keping pon jdklah..esok2 nti snap laen plak..pic kat bwh nih sje nak pose ayu..sib baek kaen tuh x terselak..klu x, aku x upload kat cni pon..kuang3..


kat bwh nih gmbr candid..aku pon xtau aku wat pe..hhmmm..

-J-u-$-t-o-N-e-


One song can spark a moment,
One flower can wake the dream.
One tree can start a forest,
One bird can herald spring.

One smile begins a friendship,
One handclasp lifts a soul.
One star can guide a ship at sea,
One word can frame the goal

One vote can change a nation,
One sunbeam lights a room
One candle wipes out darkness,
One laugh will conquer gloom.

One step must start each journey.
One word must start each prayer.
One hope will raise our spirits,
One touch can show you care.

One voice can speak with wisdom,
One heart can know what's true,
One life can make a difference,
You see, it's up to you!

Sunday, June 28, 2009

-:jiKa iA sebUah cIntA:-

Jika ia sebuah cinta ia tidak mendengar, namun sentiasa bergetar.

Jika ia sebuah cinta ia tidak buta, namun sentiasa melihat dan merasa.

Jika ia sebuah cinta ia tidak menyeksa, namun sentiasa menguji.

Jika ia sebuah cinta ia tidak memaksa, namun sentiasa berusaha.

Jika ia sebuah cinta ia tidak cantik, namun sentiasa menarik.

Jika ia sebuah cinta ia tidak datang dengan kata-kata, namun sentiasa menghampiri dengan hati.

Jika ia sebuah cinta ia tidak terucap dengan kata-kata, namun sentiasa hadir dengan sinar mata.

Jika ia sebuah cinta ia tidak hanya berjanji,namun sentiasa cuba memenangi.

Jika ia sebuah cinta ia mungkin tidak suci, namun sentiasa harmoni.

Jika ia sebuah cinta ia tidak hadir kerana permintaan, namun hadir kerana ketentuan.

Jika ia sebuah cinta ia tidak hadir dengan kekayaan dan kebendaan, namun hadir kerana pengorbanan dan kesetiaan.

Saturday, June 27, 2009

..tAk usAhLah..

Tak usahlah sebut pasal cinta jika anda tidak sebenar-benarnya mengambil kisah. Tak usahlah bercakap tentang perasaan, jika ia tidak berada di hati anda. Tak usahlah menunjuk ke dada, jika anda berhasrat melukakan hati pasangan anda. Tak usahlah sebut cinta abadi jika ada di hati anda untuk berpisah. Tak usahlah memandang matanya jika anda berbohong kepadanya. Tak usahlah sebut 'hello' jika kelak anda mengucapkan selamat tinggal. Tak usahlah katakan dia satu-satunya, jika ada orang lain di sisi. Tak usahlah kunci hatinya, jika anda tiada anak kunci untuk membukanya kelak. [Dr HM Tuah Iskandar al-Haj]

KENTUT

1. Orang TIDAK JUJUR

Orang yang kalau kentut lalu menyalahkan orang lain.

2. Orang BINGUNG

Orang yang menahan kentutnya sampai berjam-jam.

3. Orang BERWAWASAN 2020

Orang yang tahu masa yang terbaik untuk kentut.

4. Orang SENGSARA

Orang yang ingin kentut tapi tidak boleh kentut.

5. Orang MISTERIUS

Orang yang kalau kentut, orang lain tidak ada yang tahu.

6. Orang GUGUP

Orang yang tiba-tiba terkentut bila di sergah.

7. Orang yang PERCAYA DIRI SENDIRI

Orang yang melepaskan kentutnya dengan bunyi yang amat lantang.

8. Orang SADIS

Orang yang kentut di dalam selimut ketika di ranjang terus
dikibaskan baunya.

9. Orang PEMALU

Orang yang kentut tidak bunyi tapi gusar orang terbau kentutnya.

10. Orang yang STRATEGIK

Orang yang menyembunyikan kentutnya dengan tertawa terbahak-bahak biar orang lain tidak dapat mendengar bunyi kentutnya.

11. Orang BODOH

Orang yang kalau habis kentut menghirup nafas untuk mengganti angin kentutnya yang sudah keluar.

12. Orang PELIK

Orang yang boleh mengeluarkan kentut apabila di suruh.

13. Orang SOMBONG

Orang yang sering mencium kentutnya sendiri dan bercerita akan keharuman kentutnya.

14. Orang RAMAH

Orang yang tidak kisah mencium kentut orang lain.

15. Orang yang tidak senang BERGAUL

Orang yang suka kentut bila berkumpul dengan teman-teman.

16. Orang AKUATIK

Orang kalau gemar dikentutnya di dalam air.

17. Orang ATLETIK

Orang kalau kentut sambil mengeluarkan tenaga dalam.

18. Orang JUJUR

Orang yang mengaku kalau habis kentut.

19. Orang PINTAR

Orang yang boleh menghurai kandungan bau kentut orang lain seperti bau telur atau buah durian.

20. Orang KELAKAR

Orang yang bila ketawa sambil kentut.

21. Orang yang ROMANTIK

Orang yang kentut bunyinya mendayu dan berirama merdu ketika sedang berdating.

22. Orang yang TIDAK SIHAT

Orang yang bila batuk dia akan terkentut.

23. Orang yang PANAS BARAN

Orang yang mudah marah bila terbau kentut walaupun kentutnya sendiri.

24. Orang yang PELUPA

Orang yang tertanya-tanya bila terbau kentut padahal dia
sendiri yang kentut.

..tOmorRow mAybE tOo LatE..

If you're mad at someone,
and nobody's there to fix
You fix it .
Maybe today that person
still wants to be your friend.
And if you don't,
tomorrow may be too late..

If you're in love with someone,
but that person doesn't know
tell her/him.
Maybe today that person is
also in love with you.
And if you don't say it,
tomorrow may be too late..

If you remember a person
that you think has forgotten you
tell her/him.
Maybe that person have
always remembered you.
And if you don't tell
her/him today,
tomorrow may be too late..

If you need a hug from a friend
tell her/him for it.
Maybe they need it more
than you do.
And if you don't ask for it today,
tomorrow may be too late..

If you have friend who you really
appreciate, tell them.
Maybe they appreciate you as well
If you don't tell and they
leave or go far away,
tomorrow may be too late..

*my dEarEst fWens*




my bestfreind since primary school til now..mardiana a.k.a cik nana..miss her a lot!!





nih plak aida-junior 3rd batch..cmne ntah bley terapat plak ngan dy nih..skang kureng rapat coz everythin is not da same..





kagum tarian 2006 kat ipda ngan midat..skang dy dah pindah ipda so jarang contact..





nih my peberet adik..hehe..dak montel..x sgka bley rapat sgt ngan dy..dlu mmg x ska giler..skang mcm x bley pisah..leley ckp kami adk dan kakak..agak byk persamaan gak ant kami..i feel comfortable wif her..g mne2 pon ber2..yg misunderstood pon ada gak..adOyai..pkrn aku msh waras lgk mengong!!





5 of us..skang dah x lgk..huhhh..byk cabaran dan dugaan..akhirnya skang jdk begini..ntah bla nak dpt mcm dlu..mgkn tidak klu yg sorg tuh x sdr diri lgk..

Friday, June 26, 2009

[ciNta @ perSahabATan]

cinta dan persahabatan
adalah dua kehidupan
yang tak pernah bisa kupilih

ku korbankan cinta
demi persahabatan yang aku impikan
demi kasih sayang yang aku harapkan

tapi
impian tak bisa kucapai
harapan hanya tinggal asa
aku kehilangan keduanya

akankah aku raih
akankah aku dapatkan
cinta dan persahabatan
tanpa harus aku memilih

wArna kErinDuan~~

Kitakah yang tertewas
pada warna kerinduan
menatap sepi kelam senja
ketika lambaian mentari merah
mengucap salam perpisahan
nanti esok bertemu kembali
membicara rasa luka
melepaskan benak terpendam
pada lingkaran waktu

Kitakah sang pengutip
serpihan warna cinta
bertaburan dari sebuah epilog
impian semalam
ketanduasan kasih sejati
merentangi gurun perasaan
kemarau tanpa di airi
hujan ketabahan

Thursday, June 25, 2009

~siaPa kiTa seBEnarnYa~


....Kita sebenarnya....

[
Lebih gembira menyambut 1hb Januari drpd 1 Muharram]

[Lebih tahu apa itu 14hb Februari drpd 12 Rabiulawal]

[Lebih membesarkan hari Sabtu,Ahad drpd hari Jummat]

[
Lebih Khusyuk mendengar lagu drpd mendengar Azan]

[Lebih suka lepak,tidur,tengok TV drpd Sembahyang]

[Lebih tahu tentang artis pujaan kita drpd nama nabi-nabi kita]

[Lebih suka menyebut Hello!..Hai! drpd Assalamualaikum]

[
Lebih suka menyanyi drpd berwirid,bertahmid]

[Lebih suka memuji manusia drpd Tuhan kita sendiri]

[
Lebih suka membaca majalah hiburan drpd buku-buku agama]

[Lebih suka ke konsert,karaoke drpd ceramah agama]

[Lebih suka memaki,mengumpat orang drpd mengingati kebaikan orang]

[Lebih suka mencarut apabila kita melatah drpd menyebut nama Allah]

[Lebih suka kemungkaran drpd berbuat kebaikan]

[Lebih bangga dengan kejahilan kita drpd bersyukur dgn keimanan kita]

[Lebih suka bersekokong dgn pemeritah yang melakukan kezaliman drpd pemerintah yang baik]

[Lebih cintakan Duniawi drpd urusan Akhirat]


Tetapi bila orang bertanya arah tujuan kita, kita pasti akan menjawab....Kita sebenarnya....Lebih suka menuju ke syurga daripada neraka..

Layakkah kita dengan syurga mulia Allah SWT.?????.

..xLimat prAktiKum..

ari nih rsanya aku ada byk citer gak..we go trough one by one okay..


++citer pertama++
td pg smpi ptg ada xlimat praktikum fasa 2..adoyai..realy bored lol..dahlah sejuk tahap cipan..esok pon ada gak..ish..hampasgas btol..ntahlah..aku pon x tau nape aku nyampah gler nak g xlimat..klu org yg bg xlimat tuh ada sense of humor xpe gak..aku dok thn jerk mata td..lgklah bla pn jesma ckp..adoyai..mata aku mkin kuyu..perut plak bley lpar time tuh..sib baek ada en sazlie yg otak gler2 sket..


~apa nak jdk nih..dah 4 taon dok mktb pon perangai stil x ubah2 gak..sedar dri sket tuh weih..kta nih 1st batch tau..knalah jdk yg terbaik..mcm dr. belacak ckp..be da best among da best@be da worst among da best..renung2kan dan slmt beramal..~

..nih citer laen plak..
pastuh td maghrib bley plak xde air..sib baek aku smpt mndi ngan bsh baju..asal ada intake baru jerk mst xde air..plak tuh blok MELATI II nih slalu byk probs..blok laen ada jerk air..kali nih dah 3 taon berturut2 time intake baru masuk mst xde air..nih stat batch 2007 pny pasal smpi skang..ktaorg pon dah tau sgt..bla junior msk nti mst xde air..plng nyampah bla kna round maktab crk air..klu siang xpe gak..byngkan dlu aku kna bgun kul 4 pg sbb nak crk air utk mnd!!dasat btOl..plak tuh berebut nak mandi..tuh blom lgk yg jenis mnd lma..mcmlah bapak dy pny air..

nex wik nak stat praktkum lgk haru klu xde air..dahlah si apek tuh bgtau kul 6.45 nak grk g skolah..adoyai..betapa pny skema apek..td aku skt perut terpaksa g blok MELATI III crk air..klu x mau aku kna sembelit mgu nih..huaaaa....xmau2..mser aku smpi ari tuh aku nmpk 4 tong air kat parking..nmpk gaya mst jbtn bkln air dtg anta air..idop mcm setinggan plak dah..

~xtaulah smpi bla keadaan nak jdk cmni..dlu ada kpli bising asek xde air..ktaorg dah 4 taon adap bnd yg sme tiap2 taon..x eran pon dah klu xde air..tau sgt klu perfume wangi semerbak tuh sbb apa..blaja2 lah idop susah..~

Wednesday, June 24, 2009

++riNdu kaSih++



Cinta buta tertutupkah hatinya..
Langkahku malu mencari pelangi indah..
Aku tergapai-gapai sendirian dalam kelam..
Siang ku kata malam..
Senja ku sangka pagi yang terang..
Inikah hakikat kasih dalam gelombang..
Cinta langit dan bumi berkasih di kejauhan.
Temu pada satu garisan putih di pandangan..
Hilang terang gelap pula mendatang..
Ingatan kasih tak pernah pudar..
Nian melayang mencari harapan..
Kerana janji kasih pada Ilahi..
Entah kapankah kasih akan ke sini..
Redha kasih menanti..

daNish kna dEra


video danish kna dera ngan aku mse aku dok umah..haha..jgn tiru aksi nih di rumah anda..

video

..sEmesteR brEak wif dAnish..

danish nih mmg pndi amek gmbr kan..asal aku pgng kamera jerk dy dah standby mcm2 pose..nih mst mak dy kuat amek gmbr mse ngandungkan dy..hehe..mcm2 aksi muka dy bley wat..klu x cye meh tgok kat bwh nih lgk..ekceli byk gmbr dy..so aku upload skt2 dlu..kang nti blog aku nih penuh ngan gmbr dy plak..gmbr kat ats nih mser otw nak blik jhor..aku g bw dy jejln kat kolumpo naek bus..

nih pic konon style 60-an..ngan x pkai baju dy pose..stil cute ngan hensem kan??

nih plak pic mser kat pudu..time tuh muka dy nak ngamuk jerk sbb panas..pastuh lapar sbb aku lmbt bg dy mkn..ish3..haru gak nak jga dy nih..adoyai..

nih time dy sakit mata..sian dy..sakit mata pon stil pose cantik..cma mulut jerk terbukak sket sbb terkejut..hehe..

yang nih dy bru pas nangis..pon sbb aku lmbt bg mkn..mmg ngamuk abes..tp aku pegang kamera dy diam..tau dah aku nak amek gmbr dy..apa daa pny dak kecik..





iMmoRtaLity

Time cannot break the bird's wings

from the bird

bird and wings together

go down, one feather

No thing that ever flew

no the lark, not you

can die as others do

Tuesday, June 23, 2009

praktikum

agak2 dah semgu aku x tgok blog nih..malas kemain lgk..skang aku kat hostel dah..bru 2 ari stat kuliah..awal2 sem agak bowink..nex wik nak g praktikum plak..2 bulan plak tuh..adoyai..azab2..dahlah dpt skolah jauh..tawakal jerklah..mgu nih pon blur lgk..mood cuti lgk..hehe..tp clas stil on cam bese..td clas en burn pon okay jerk..agak ngantok gak dok kat blik econ tuh..nasibx tdor jerk td..

semalam ada pendaftaran kpli ambilan khas..xdelah rmi sgt pon..lecturer ckp dorg nih nti kuar kna g sabah sarawak..dats y KPLI AMBILAN KHAS..haha..kesian..pompuan lgk rmi dpd laki..nmpk sgt laki xmau g skolah pedalaman..ntah pape jerk..ptg smlm mser nak naek blik, aku terserempak ngan sorg kakak nih..dy ngah ckp kat tpon smbl mengalirkan air mata..x gak..kira nangis lah nih..cma x meraung jerk..haha..dy ckp nak balik umah..adoyai..bru bape jam kna tgal dah nak blik umah..mmg anak manja btol..xtaulah dah kawen ke blom kan..laen kali klu dah tau kna g sabah sarawak xyahlah dtg daftar..wat penat jerk dtg pastuh nak balik plak..nak kata kna ragging x kot..ktaorg para senior nih baek2..x penah lgk ragging junior yg dah berumur..umur dah byk pon perangai stil mcm budak2 lgk..manusia biasalah..kekadang otak mengong gak..pandai ckp org..aku pon sma gak..hehe..kekadang jerk ekh..

nak g praktikum 2 bln nih lgk aku jdk mengong agaknya..batch aku rmi yg nak dok umah sewa..sumernya sbb dpt skolah yg jauh2..aku pon x terkecuali gak..myb aku nak dok kat asrama skolah jerk kot..tuh pon klu skolah tuh ada asrama..klu xde, terpaksalah ulang-alik naek tayar 2 tuh..kui3..aku cma arap praktikum kli nih lbh baek dpd praktikum last sem..serius ckp aku x larat nak lyn kerenah budak2 nakal..penat weih..gerenti pas ngajar aku penat mcm kna lari 2.4 tau!!lbh penat dpd tuh lgk..

okaylah..SEKOLAH KEBANGSAAN PAUH - nantikan kedatangan aku di sana!!huhu..

Wednesday, June 10, 2009

puisi buat kekasih

~from my sister to her hubby~


hadirmu bagai mimpi
yang menerangi hati ini
ku tak pernah mengkhianati
cintaku padamu walau seinci
tanpa sinar wajahmu
hidup ini tak bererti
tanpa senyumanmu
gelaplah hati ini
engkaulah semangatku
tanpa mu di sisi
hancurlah harapanku ini

Monday, June 08, 2009

ada ketika

ada ketikanya
aku sendiri sering tertanya
aku di sini untuk apa
aku begini kerana siapa

ada ketikanya
aku sendiri tidak sedar tentangnya
entah bila
perubahan ini begitu ketara
entah bagaimana
ini semua bermula
atas dasar apa
untuk apa
atau penyebabnya

akhirnya
tersedar aku dari alam ilusi
yang aku kini sendiri
dalam lautan manusia

jiwaku
masih kosong
walaupun hari-hari berlalu
ditempuh penuh tawa dan senyum

hatiku
masih membeku
bila mana pantas waktu yang berjalan
meninggalkanku
masih ianya tak mampu
mengikis sejarah suatu masa dulu

~dandeliOn~