Monday, July 11, 2011

Sugar Glider: Ini Chikaro Juju, Chika Namanya


*Arghh!!Betapa super comel Chika nih....

Name:Chika
Gender:Female
Adopted Since:19 Jun 2011 (she was 2 months old, bought from Sepul)
Fav. Food:Apple
fav. Drink:Honey
Fav. Veggie:Sengkuang
Fav. Treat:Ayam rebus madu+telur burung puyuh

More info about Chika:
Aku bela Chika nih sebab aku kesiankan si anak bujang teruna aku tuh, JUJU. Dia sekarang dah bukan kemain gatal. So aku kenalah cari chikaro untuk dia. Ohh macam mat rempit plak Juju nih siap ada chikaro ;p

Aku ingatkan nak bela female nih lagi senang walaupun masa tuh umur dia baru dua bulan. Tapi rupanya sangkaan aku meleset. Lagi agresif dan payah nak bonding! Nahh ini yang aku suka kalau binatang nih ganas-ganas.

Chika paling suka gigit tangan aku. Dia nih behave sikit daripada Juju yang suka kencing, berak dekat aku. Tapi se-behave2 Chika nih dia pantang kena usik. Mesti bunyi crabbing tuh. Aku benci dengar suggies crabbing. Dahlah kuat gila, sakit telinga aku!!

Aku suka kacau dia tidur. Sebab dia suka kacau aku time aku nak tidur. Dan sebab masa aku beli dia kecil comel lagi, ada satu masa tuh aku rasa macam nak picit jerk dia nih. Hahaa punyalah zalim kan perasaan aku tuh. Tapi aku tak delah kesampaian hati nak picit-picit anak aku tuh. Dahlah mahal, kang sia-sia plak mati di tangan aku kerana geram sangat sebab comel~

Chika nih tak macam Juju. Kalau Juju makan nak bersuap bagai. Chika nih simple jerk. Aku bubuh makanan dalam bowl dia akan bangun sendiri. Kalau Juju minta ampun banyak-banyaklah dia nak bangun sendiri kan. Kadang tuh Chika bawa buah dalam hammock Juju yang menghabiskannya. Sangatlah pemalas si Juju dan sangatlag perajin si Chika ;p

Aku suka nak tayang Chika dekat khalayak ramai. Tapi nanti bukan orang ramai jerk yang histeria tengok dia, tapi dia pon akan histeria juga. Har har har~

ANG-ANG!!

0 makhluk comel yang memekak dekat sini: