Friday, August 26, 2011

Countdown Raya: 4 Hari Sebelum Raya

Salam Ramadhan sayang..

Semalam aku kehilangan Juju almost the whole day. Syukur Allah masih panjangkan jodoh aku dengan dia. Pukul 12 lebih malam tadi dia terjun daripada lubang siling dekat loteng.

Alhamdulillah syukur sangat-sangat. Aku semalam memang hilang pedoman kejap. Seriously blank, blur. Aku tunggu dia dekat luar balkoni siap dengan makanan dan minuman bagai. Dah macam panggil apa jerk malam tadi. Pukul 12 aku tercongok dekat balkoni menunggu si Juju tahu!! Juju Chika nih dah macam nyawa aku.

Bila dia terjun daripada siling tuh aku pun giatlah kejar dia dalam gelap. Kalau buka lampu kang sure confirm dia mencicit lari. Nasib dia cuma lompat si katak lompat jerk. Arghhh!! Juju buat hati mommy tak tenteram ;(

Bila dia dah kembali ke pangkal jalan, aku pun bagi upah dekat dia. Cengkerik empat ekor. Huhhh tamak haloba punya anak. Aku tahu dia lapar duduk dekat bumbung tuh. Lain kali jangan nak buat cubaan melarikan diri lagi~

Chika pun sukalah bila hubby dia dah balik. Sampai berebut-rebut cengkerik dengan Juju. Nasib aku tak geli nak pegang cengkerik ;p

0 makhluk comel yang memekak dekat sini: