Tuesday, August 02, 2011

Dalam Kepala Lain Dibuatnya Lain

Itulah aku kalau nak tahu. Tadi masa layan budak dua orang tuh main, macam-macam dalam kepala aku ligat buat plan nak masak sekian dan sekian. Tapi bila dah masuk dapur, kelentung kelentang lain plak yang dimasaknya.

Begini, niat asalnya aku nak masak sambal sotong, ayam goreng cili padi dengan kacang botol tumis. Alih-alih aku TERmasak plak si macaroni with spagethi sauce. Perghh mula-mula selera kampung dah bertukar selera western plak!!

Kenapakah? Kerananya aku lambat keluarkan si encik sotong dan puan ayam. Makanya dorang tuh membeku lagi. Si encik daging tuh aku boleh plak keluarkan awal-awal padahal tak plan pon nak masak dia. Itu yang membuatkan aku tukar resepi!

Lagipon masak si western nih sekejap jerk. Plus rice cooker tuh dah bengong-bengong alam tuh yang aku malas nak tanak nasi atas dapur. Kang jadi nasi bau hangit plak.

0 makhluk comel yang memekak dekat sini: