Friday, November 11, 2011

Ulat Dalam Kiub Pati Tomyam Mag*i

Salam.

Kembali sudah aku ke arena blogging nih. Sebenarnya curi masa sikit. Kertas peperiksaan budak tengah menunggu giliran. Haihhh. Macam-macam der. SAPR, SAPS, SPSK, SYMP. Hahaaa pening kepala eden oii.


Okay hari nih teringin sangat nak makan tom yam ayam. Nyummm terliur beb. Itu belum lagi kalau makan. Aishhh meleleh sekali lagi :p


Tadi dah pung pang pung pang bagai sediakan bahan-bahan yang perlu. Tiba masa nak masukkan kiub pati tom yam mag*i dalam periuk arcopal arwah abah. Alah kiub yang bentuk empat segi tuh. Taw kan kan? Okay aku memang teliti bab makan. Aku belek-belek dulu kiub tuh.


Sekali tanpa disangka-sangka ada plak SEEKOR ULAT meliuk lentok dekat dalam kiub tuh. Kira macam dia nak keluarkan diri daripada kiub tuhlah. Ohhh whatthefish kan!! Okay fine aku buang ambil kiub lain.


Kali nih aku penyekkan kiub tuh. Nak tengok ada ke tak ulat. Nahh sekali sah memang ada ulat juga dalam kiub tuh. Derr, habislah hancur resepi tom yam aku! Aku beli kiub nih semalam. Dalam packing tuh ada enam kiub free dua kiub. KESEMUA KIUB tuh ada ulat!!


Heii hilang dah selera aku. Nak tak nak kena pergi kedai cari rencah lain. Bila dekat kedai aku ternampak lagi kiub tomyam cap Mag*i tuh terus aku teringat pada ulat-ulat yang aku jumpa. Hahhh trauma beb! 


Dan akhirnya lauk tom yam yang aku masak hari nih menggunakan perencah tom yam cap Ada^i. Tuh pun aku usha-usha dulu kotlah kan ada plak si ulat-ulat menggelitik tuh. Tapi syukur aku dapat makan si tom yam dengan lazatnya. Yang pasti lepas nih aku TAK KAN lagi guna KIUB PATI TOM YAM cap MAG*I. 



Sekian.






p/s: Kalau makan dekat luar pun aku tak kan order tom yam ;p

2 makhluk comel yang memekak dekat sini:

Nyamuk Terbang said... Reply To This Comment

err npa x snap gmbr ulat tue sekali
hehe

noah darham said... Reply To This Comment

@Nyamuk Terbang
Heheee dah lunyai segala ulat tuh :-)