Sunday, September 20, 2009

ketupat, rendang

smlm ari last pose..aku ngan adik aku - eno+danish si dak kck tuh kmas umah..pg2 kul 10 ktaorg g tj mart..crk lauk nak wat msk..dlm pale aku dah plan nak msk mcm2..antaranya ialah rendang..dah lma x msk rendang (ekceli x penah msk pon.. =])lgk nak msk serunding daging..hhmmm lgk ayam msk kicap, ketupat segere..hehe..sume pkai segera jerk..hak3

sib baeklah pas blik bli lauk danish tdor..bleylah wat keje laen..aku apa lgk..siang ayam lah..nak arap adik aku bley blah..dy nak wat keje yg sng2 jerk..yg x bley thn nak sgt tumbuk kerisik..siap berdiri lgk..last2 x lrt sbb nak kna tumbuk smpi ada myk..pdn ngan muka!!nak sgt wat td..

aku memula cuak gak mser nak msk rendang..x penah msk pon lauk tuh..aku x msk sbb arwah abah suh aku msk tp dy x smpt nak mkn..stat from dat aku nekad xmau msk rendang..isk3..tp sian plak kat adik aku nih..beria suh aku msk rendang..aku pon msklah gak wpun brt ati..tp stlh bpe lme aku msk akhirnya jdk gak rendang ayam aku tuh..cma aku t'lpa nak bli daun limau purut..so ada krg cketlah bau dy..huhu..tp adik ipar aku ckp SEDAPPPPPPPPPP..ngehehe..bangga sket aku..pnt gler aku smlm..dr pg smpi ptg wat keje..dahlah lmbt bgun sahur..smpt mnum air jerk..

aku rsa x smpt tgu pg raya mst lauk rendang aku tuh tgal sket..adik ipar aku bpe kali tmbh lauk tuh..tp aku x teringin pon nak mkn..sumer yg aku msk aku x mkn..aku mkn lauk yg org msk..lgklah klu mak aku yg msk..

dahlah mls mau celoteh byk2..aku nak g mkn smbl tempe..rya nih menu aku special sket sbb ada smbl tempe..adik ipar aku ska mkn smbl tempe yg aku msk..aku kan chef kat umah nih.. =]

nOta kHaki:x sbr nk tgu esok rya..sedih ramadhan berakhir..

0 makhluk comel yang memekak dekat sini: