Sunday, November 08, 2009

punyakah aku kesempatan itu????

aku baru pulang daripada anjung keli..
memenuhkan tuntutan perut aku yang x seberapa nak lapar..
tapi kerana TENSION aku isi gak..
aku tengok nasi dan nasi pon tengok aku..
nape kakak nih bubuh nasik aku sikit jerk??
sangat tidak adil nih..
haiyaaa....

aku suap nasik dan lauk kat dalam mulut..
xkan plak nak suap kat luar mulut kan??
gerentilah nanti perut aku x kenyang..
eekhh..bukan ke tadi aku rasa x lapar sangat??
apa nih??mengong sudah..~~

suap punya suap nasik sudah abes!!
hhmmm..rasanya baru berapa suap jerk aku makan..
si montel punya nasik macam x gerak jerk..
kan aku dah cakap tadi..
kakak tuh yang bubuh nasik aku sikit..
sangat tidak adil nih..
haiyaaa....

kenapa hari nih semuanya x adil kat aku??
aku sayang kat org tuh..
tapi orang lain yg dapat..
apakah aku lambat bertindak??
ohhh noooo....
dia sememangnya taw perasaan aku..
kami sama2 taw..
tapi..
mungkin dia dapat yang lebih baik..

apa aku x baik ke??
aku nih jahat sangat ekh??
aku jahat??
hmmm..mungkin juga..
aku rasa pon aku jahat..
ekhhh..apa plak??
aku x jahatlah..
aku cuma x berapa nak baik sangat jerk..
tuh jerk pon....

tapi kenapa aku x pernah dapat apa yang aku nak??
orang lain semua dapat apa yang diorang nak..
aku??bila nak dapat nih??
orang yang aku sayang pon x dapat gak..
orang mesti akan cakap..
belum sampai masanya aku nak dapat..
kalau aku mati dulu cmne????
sempat ke aku nak dapat semua tuh??
x sempat kan??
aku selalu memberi peluang untuk orang lain..
peluang aku sape yang nak bagi??

hahhhh....
jawablah pertanyaan aku tuh!!
korang pon xde jawapan kan..
kekadang aku membiarkan persoalan membelenggu aku..
biar aku x jumpa jawapan..
biar hati aku senang..
tapi akhirnya benda tuh makan diri aku sendiri..

wwaaahhhhh....
sampai bila nak macam nih????
aku selalu menumpang teduh di payung orang..
aku ambil kesempatan ke??
yer..mungkin jugak..
bila aku nak berteduh di bawah payung aku sendiri??
akan datang ke masa tuh yang aku harapkan??
sempat ke aku menunggu masa tuh??

insyaALLAH..
aku hanya bergantung harap kepada DIA..
DIA yang memberikan aku segala2nya..
aku percaya kepada qada' dan qadar NYA..
walaupun kekadang hati aku sakit..
aku x kesah ngan semua tuh....

saat ini aku cuma mahukan emak..
berilah aku kesempatan untuk berjumpa emak~~


nOta kHaki:emak, i am coming to you....~

0 makhluk comel yang memekak dekat sini: