Thursday, July 21, 2011

Budak Sekolah Sekarang Memang Pandai

Budak-budak zaman sekarang perghh hebat betul kalau bab jawab-menjawab nih. Sampai kadang aku pun terkedu nak jawab apa. Tapi bila suruh jawab soalan peperiksaan, terkedu plak depan kertas tuh tak tahu nak menulis. Adoyaiii anak muridku..

Semalam aku suruh budak-budak 2 Nuri JANGAN BISING SANGAT. Ohh kelas yang aku ajar memang sentiasa akan bising. Bukan bising yang biasa tapi bising yang agak luar biasa. Sampaikan ada cikgu-cikgu jengah nak tengok ada cikgu ke tidak dalam kelas. Punyalah superb aku nih sampai budak pon tak boleh diam ;p

Back to the topic,

Cikgu: Okay class. Please slow down your voice. Teacher got headache.
Murid: Apa benda teacher?
Cikgu: Teacher sakit kepala lah. Jangan bising sangat boleh tak?
Murid: Teacher nih dah tahu sakit kepala pergilah klinik makan ubat.
Cikgu: *Dalam hati aku rasa macam nak ketuk jerk mulut budak nih* Kalau teacher pergi klinik siapa nak ajar kamu? Sukalah kan teacher tak masuk kelas.
Murid: Bukan teacher. Kalau cikgu lain masuk kelas, kita orang tak boleh bising.
Cikgu: ??!!@#$%

Sungguh aku memang wordless dengan budak-budak nih. Aku malas nak marah-marah dorang. Tapi bila tak dimarah makin melampau plak nanti. Bukan aku seorang jerk yang mengalami situasi nih. Cikgu-cikgu lain pon sama. Sampaikan tengok budak tuh kecil besar, kecil besar jerk.

1 makhluk comel yang memekak dekat sini:

Encik JI said... Reply To This Comment

tu tanda cikgu ni baik. hehe