Tuesday, July 26, 2011

Kenduri Arwah ke Kenduri Merisik?

Ini cerita hari sabtu yang lalu. Aku dan adik-adik buat kenduri kenduri arwah untuk mak abah, nenek ayah dan nenek. Adik-adik aku bertungkus lumus buat persediaan kenduri. Aku plak ada bengkel busana, tatarias dan solekan zapin. So aku melenggang mak limah jerk kenduri kali nih.

Rezeki aku dan adik-adik murah sebab ramai yang sponsor. Walaupun cuma tukang masaknya kami tiga beradik jerk. Paling tak sangka habis licin soto dan mihun sup tuh. Wahh Eken kembang hidung sebab dia yang masak supnya. Aku sibuk dengan bengkel jadinya Eno dengan Eken yang uruskan daripada A hingga Z. Aku cuma menguruskan hal-hal berkaitan pembelian barang *sebab dorang tahu aku banyak duit. cettt

Lepas aku habis bengkel dalam pukul 5.30 dah sampai rumah. Ada lah jiran tetangga yang datang. Kemudian adik aku cakap ada berita gembira. Di kala tengah sibuk kemas rumah, masak semua tuh ada orang datang MERISIK aku!!

Ohh whathefish nih. Kawan mak aku nak aku kahwin dengan anak dia. Cett cett cett. Maka Eno dengan berhemahnya menjawab aku nih dah ada yang empunya. Derr kalau aku nih single mingle lagi bolehlah aku pertimbangakan. Nasib gak Eno cakap dia datang seorang diri tak bawa rombongan siap-siap.

Adoyaiii. Anak lelaki dia tuh tak boleh cari sendiri ke? Nih mesti anak mak betul. Aku kenal anak dia pun tidak. Sorrylah kawan. Kalau aku single pon belum tentu aku nak. Sebab aku nih keras hati bila berdepan dengan perasaan.

Kalau tak gamatnya kenduri arwah bertukar jadi kenduri merisik. Hahaa. Aku cakap dengan YY tapi boleh plak dia tanya risik apa. Cehh. Lagi plak dia sangka orang tua yang nak kahwin dengan aku. Apadaa buah hati yang seorang nih. Lampi gak rupanya ;p

0 makhluk comel yang memekak dekat sini: