Monday, August 29, 2011

Countdown Raya: 1 Hari Sebelum Raya

Salam Syawal sayang..

Hari nih aku lambat update entry. Banyak kerja nak siapkan dekat rumah. Tambah lagi menjaga dua orang budak kecil nih. Huhhh! Patutlah pon berat aku turun dengan mendadaknya ;p Itu belum lagi aku melayan kerenah si budak dua ekor.

Esok raya. Macam biasa kalau dekat rumah pusaka nih tugas aku adalah memasak. Kali nih aku masak tak banyak. Sebab raya kedua nak balik kampung dah. Jiran tetangga pon ramai yang balik kampung masing-masing. Sekarang nih tinggal jiran tetangga yang non-muslim jerk. Tak lupa juga anjing peliharaan mereka yang masih menyalak tuh!!

Aku cuma masak ketupat segera Nona, rendang daging, ayam masak kicap, taufu fa, air kacang soya dan tak lupa juga membuat lemang di kedai tepi jalan. Ehee. Entah apa-apa jerk lauk raya kali nih. Aku suka minum air soya. Sebab tuh aku nak raya kali nih minum air soya. Sedap dan kurang gula ;p

p/s:Menguatkan hati dan perasaan. Sedihnya hati aku mendengar takbir.


0 makhluk comel yang memekak dekat sini: