Tuesday, August 30, 2011

Hari Ini Hari Raya

Salam Lebaran sayang..

Alhamdulillah hari ini aku berkesempatan menyambut lebaran. Macam biasa pagi raya. Sediakan apa yang patut, mandi sunat, mandikan budak dua orang tuh, makan ketupat, rendang, lemang, kuih raya, tunggu orang datang.

Angah kerja hari nih. So akulah yang menjaga rumah. InsyaAllah petang nanti kalau tak de aral melintang baru aku berjalan ke rumah jiran tetangga.

Daripada pagi tadi aku tunggu orang datang. Nahhh seorang punya kelibat pon tak de yang datang. Yang ada tadi cuma Umi datang hantar makanan. Umi memang suka hantar makanan dekat aku. Kawan emak semenjak aku kecil sampailah sekarang. Hampir 22 tahun berjiran.

Entah kenapa raya nih aku rasa semakin sunyi. Selalunya raya pertama nih budak-budak dari mana-mana jerk akan datang. Tapi hari nih sunyi sangat. Bunyi kenderaan pon tak berapa nak bunyi. Ramai yang dah balik kampung agaknya. Aku jerk lagi yang belum balik kampung. Tunggulah esok!!

Di kesempatan ini, aku ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin kepada sesiapa yang mengenali diri ini. Halalkan segala makan, minum, perbuatan, bahasa dan sebagainya. Buat salah lagi nanti minta maaf lagi. Macam itukah erti raya??

0 makhluk comel yang memekak dekat sini: