Thursday, February 02, 2012

Stress....

Salam you all.

Hurmm tak tahu kenapa minggu nih aku agak stress. KSSR memang buat aku stress. Lagi-lagi bila ajar kelas tercorot nih. Guru kelas lagi. Ajar plak BI. Seminggu 10 waktu. 

2 Bayan nih ada 24 orang jer. Tapi aku memang dah tahu awal-awal siapa anak murid yang termasuk dalam kelas nih. Ohhh murid tak ramai tapi perangai superbb marvelous!! Dah dua hari sakit kepala memikirkan cara apa lagi supaya dorang nih nak buat kerja. 

Sebelum nih stress lah juga cuma tak berapa ambil port sangat. Cikgu mana weih yang tak sayang anak murid. Walaupun geram tapi aku kesian sangat dengan murid kelas belakang nih. Dulu syukur alhamdulillah sekolah rendah aku duduk kelas pertama melainkan Darjah 1 dan Darjah 2 duduk kelas kedua. Aku tahu apa perasaan duduk kelas bukan pertama. Lagilah kelas nombor lima!! Lagi plak jadi guru kelas, siapa yang nak kan??

Kadang aku menangis dalam hati sebab tak dapat nak didik budak-budak nih dengan elok. Kalau sejam tuh rasanya banyak aku membebel nak bagi dorang nih terurus dulu. Aku tak boleh tengok kalau kelas kotor, meja tunggang-langgang, sampah sana sini. Kalau dah bilik darjah pun serabai, lagilah aku tak de mood nak mengajar. Apa tah lagi nak belajar. Memang main jerlah sampai habis waktu!!

Aku mengadu pada Allah supaya aku diberi kekuatan dan ketabahan untuk mengajar mereka ini. Juga dilembutkan hati mereka supaya dapat menerima apa yang aku sampaikan. Ehh esok aku nak bagi dorang minum air Yaasin biar mudah menerima pelajaran. Tengokk!! Aku sayang anak murid aku walau dorang selalu membingungkan kepala aku....



Ini anak murid kelas yang aku jaga tahun lepas. 3 Yakin. Ada 43 orang. Selalu buat aku sakit hati tapi aku tahu dorang sayang aku :o

0 makhluk comel yang memekak dekat sini: