Wednesday, April 25, 2012

Keluh Kesah Bukan Dari Mak Esah

Assalamualaikum.

Agagaaa. Dah lama tak menjengah blog picitan nih. Super busy teacher!! Wallawehhh. Ke aku jer yang sengaja menyibukkan diri? Persoalan di situ yerr. Siapa nak jawab? Nanti cikgu bagi upah cium pokok. Nak? Nak??

Dua tiga minggu nih sibuk lebih biasa. Selalunya sibuk biasa jer. Tapi sekarang dah jadi sibul luar biasa. Mana nak train action song, mana nak train netball daerah lagi. Huhuuu. Memang malam terkulai habis!! Bunga layu pun elok lagi taw.

Aku ada kecil hati juga dengan KP pasal action song. Aku dah bagi tahu dengan dia, aku ada kekangan nak train budak action song. Lagilah masalah sikit bila aku tak ajar English Year 3. Weihh i am not so bad English teacher!! Tapi dia buat endah tak endah jer. I dont like to pass up my works to others. Tak sedap rasa taw! Kang nanti ada yang menyumpah seranah aku. Dahlah asyik dapat relief kelas aku, bagi kerja plak tuh. Agogoooo

Akhirnya, aku curi masa kelas yang aku ajar. Arghhh!! Aku bencilah macam nih. Aku juga yang kena!! Kesian kot dengan budak kelas aku. Aku BERHUTANG MASA dengan dorang. Macam mana aku nak ganti balik. Nih gara-gara action song!!!!

Pagi dekat padang, tengah hari tengok budak action song. KP langsung tak ambil kisah. Dengan adanya pertolongan Jaja, Kak Aidayu, Kak Zura, Mazwan dan Fadzli aku rasa budak action song tuh dah ada improvement. Dalam masa dua minggu nak train. Dua kali tukar lagu! Guru yang sepatutnya MEMBANTU aku langsung tak nampak batang hidung. Jangankan batang hidung, kelibat kau langsung kosong aku tak nampak!! Membantulah sangatttt kan~~

Jangan ingat aku sibuk dekat padang, aku pandang ringan kerja yang aku buat. Aku bersungguh sediakan costumes budak. Jaja siap buatkan skirt polkadot lagi. KP boleh cakap, 'Nanti buat claim ekh. Suruh Fadzli buat paperwork action song inter class'.

Maaflah kak. Barang-barang nih kami nak simpan. Siapa nak guna, SEWA!! 


*Chika and Ralphie grooming on each other. Sweeeet bebeh!!

*Si debab yang semakin debab. Jangan tertipu dengan LUMP itu. Itu hanyalah LUMP LEMAK~

*Tak de rezeki lagi nak menimang cahaya mata. Sabarlah sayang. Nanti anak-anak kita semua keluar white~

p/s: Bila tengok Juju Sherley Chika Ralhie, hilang semua masalah ;p Allahu Rabbi, kuatkanlah hati nih~~

0 makhluk comel yang memekak dekat sini: