Thursday, May 03, 2012

Taktik Tak Nak Makan Ubat

Assalamualaikum.

Nih gara-gara mandi kolam tak ingat dunia. Klorin kolam tuh plak banyak. Habis sakit mata, sakit tekak, selsema semua dapat! Kalau tak kerana netballers tuh ajak terjun kolam, memang aku jadi model tepi kolam jer ;(

Sakit tekak, selsema, demam, sakit kepala. Pakej lengkap! Semua dalam satu. Satu rumah nih dah sok sek sok sek sedut hingus. Eewww!! Danish dengan Darwish sampai meleleh hingus kerana selsema. Macam mana nak mandi laut Sabtu nih??

Bila demam, kurang sihat nih teringat plak kenangan kena tahan wad tahun 2010. Alaaa masa tuh kan sibuk dengan H1N1. Ane, horlicks 1 nescafe 1!! Hahaa. Aku pun tak terkecuali terkena tempiasnya. Tapi aku bukan saspek H1N1. Cuma ILI. Apa tuh ILI? Influenza Like Illness. Begitulah apa yang doktor bagitahu. Memang hooray hooray masuk hospital sebab masa tuh praktikum dua bulan. Dapatlah ponteng untuk seminggu ;)

Pantang bila aku kurang sihat, aku memang tak makan ubat. Tak rock lah mak jenab makan ubat kan kan. Biarlah dia tertonggeng ke apa ke. Ubat tuh bukan pilihan di hati aku. Aku memang benci dengan ubat!! Nak tahu apa taktik aku bila nurse datang suruh makan ubat??

Taktik paling berkesan aku pernah buat:

  • Tidur-tidur ayam bila dah tahu waktu nak makan ubat. Jadi, nurse akan kejut-kejut gitu jer sambil cakap, 'MASA MAKAN UBAT'
  • Buatlah gaya konon-konon terjaga dan gosok-gosok mata. 
  • Kemudian, cakap macam nih,'KEJAP LAGI SAYA MAKAN. NGANTUKLAH NURSE'
  • Bila nurse dah blah, ambil ubat-ubatan tuh segera dan sorok bawah bantal. Kemudian minum. Buat macam korang baru lepas makan ubat ;p
  • Bila nurse datang, ko cakaplah dah makan ubat.
  • Kemudian, pergi toilet bawa sekali ubat yang ko sorokkan tuh.
  • Lemparlah dengan sukahati ubat-ubatan tuh ke dalam mangkuk jamban dan flush!!!!

Sekian sahaja taktik berkesan yang aku amalkan bila kena tahan dekat wad ;p











*Arghhh aku suka gambar nih!! Lawak~~




p/s: Gambar nih gambar Darwish, anak buah aku yang setiap kali tukar bulan mesti kena tahan wad. Alhamdulillah sekarang tak lagi. 

2 makhluk comel yang memekak dekat sini:

Super Ummi said... Reply To This Comment

hihi... noah, tipu sunat eh tu...
boleh pulak terfikir nak buat taktik cmtu kan... kelakarlah..

noah darham said... Reply To This Comment

Miss sunshine,
Hahaaa. Memang habit bila masuk wad :-)