Thursday, February 28, 2013

Cerita di Bulan Februari

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Nahh akhirnya tiba juga hari terakhir di bulan Februari. Syukur alhamdulillah diberi kesempatan dan masih lagi bernyawa sehingga entri ini ditulis ;p

Awal tahun begini memang aku jarang update entri. Sekali sekala menjengah juga ke blog dah bersawang bagai nih. Banyak cerita suka duka tapi biarlah pendam jer. Malas nak luah dalam entri. 

Bulan Februari bulan cinta? Bagi aku semua bulan pun bulan cinta. Takkanlah orang jatuh cinta pada bulan Februari jer? Nonsense! Asyik ingat cinta pada manusia. Cinta pada Tuhan yang menghidup dan mematikan korang ada ingat tak? Jadi, cinta tu tak mengenal bulan. Anak murid aku yang linus tegar tuh pun tak kenal nama bulan lagi. Stres~

Bulan Februari aku banyak kena migrain, stres. Yee aku sangat stres bila mengajar kelas nombor lima. Aduhh perit jiwa raga kepala hotak nih. Hingga kadang kala aku terfikir apalah yang dorang nih belajar masa pra-sekolah atau tadika dulu? Takkanlah cikgu dorang tak ajar macam mana nak buat itu, buat ini. Bila dah sampai tahap gini, siapa yang nak disalahkan? Ibu bapa? Guru? Sistem pendidikan di Malaysia? Stres aku weihh. Rasanya bila masuk kelas tuh aku perlu menggunakan tenaga yang berkali ganda banyaknya.

Bulan Februari dah mula dengan latihan macam-macam. Bola jaring dah mula bulan Januari. Selaku Johan daerah tahun 2012, maka aku telah menggunakan strategi lama. Buat latihan daripada awal. Sebab tahun nih semua pemain baru. Jadi, nak mengasah bakat yang ada tuh bukan senang lenggang kangkung. Baru penyingkiran pertama, dah ada tiga, empat orang yang tarik diri dengan sukarela. Hahh amekkaw! Tak tahan mental kena kutuk ;)

Latihan tarian juga dah dimulakan. Semua pertandingan nak pulun buat bulan April. Olahraga minggu depan. Kulit muka aku memang dah gelap dah. Sebab tuh aku nak kawen hujung tahun!! Sempatlah kot nak putih sikit ;o

Pengarah Turun Padang-perkara yang buat semua orang gerun. Aku malas nak fikir. Pengarah JPN ke pengarah PPD yang nak turun. GB suruh prepare buat ABM bagai. Ehh masa pengarah turun baru nak buat ABM bagai. Ahh mengarut semua tuh. Duniawi jer. Heheee. Padahal dalam hati ketar-ketar. Mujur aku ngajar Tahap 1. 

Sehingga hari ini, bilangan sugar glider aku dah berkurang dua ekor. Celia pun masih belum dijumpai. Pino dan Etsu telah selamat meninggalkan ND GLIDERS HUT. Yang tinggal sekarang Juju, Sherley, Chad, Elma, Ralphie, Chika, Dior, Darrel, dan empat (mungkin) ekor joey in pouch. Nahhh bertambah lagi. Pantang betul si Chika dengan Sherley nih. Bila sekor bunting, yang lagi sekor pun nak sibuk juga bunting +.+



*NOAH VAMPIRE. Bulan Februari ni aku sering kurang sihat. Sakit mata, demam, selsema, batuk pada satu masa yang sama!

1 makhluk comel yang memekak dekat sini:

Izz said... Reply To This Comment

salam,, jemput masuk = http://www.cintacinta4u.com/index.php/en/