Thursday, July 18, 2013

Hambekkaw: Cuti Raya Enambelas Hari!!






Assalamualaikum,


HAHAA. Pagi-pagi dimulakan dengan gelak tawa kecik. Kelakau tengok komen GB. Aku rasa kalau tak cuti pun, ada dah cikgu-cikgi yang beli tiket balik kampung. Khususnya yang tinggal dekat Sabah Sarawak nun. Takkanlah kot nak beli tiket on the spot. Koman-koman pun dah booked tiket sebulan awal. Gitewww kau.


Cuti enambelas hari bermula 3 Ogos sehingga 18 Ogos! Masyukkklah cuti lama-lama. Aku rasa nanti akan ada pihak yang iri hati, komen negatif sana sini kenapa sekolah cuti lama. Tahu dah memang begitu fenomena profesion perguruan dekat Malaysia nih. Tak sama macam zaman aku dulu. Zaman sekarang mak bapak dah educated.


Cuti enambelas hari nih bukanlah untuk raya semata. Tapi bersambung terus dengan cuti pertengahan penggal kedua persekolahan. Sebab gitewlah jadi enambelas hari. Aku kan cikgu yang tak berapa menjadi sangat. Jadi perihal cuti nih memang dah set dalam kepala ;)


Cuti raya nih pun berganti. Sekolah aku ganti 24 Ogos dan 21 September. Biasalah sekolah ganti buat hari Sabtu. Kedatangan memang sangat menghampakan. Aku rasa daripada dia ganti hari Sabtu, lebih baik dia lambatkan cuti akhir tahun untuk ganti cuti raya nih. Tapi siapalah aku ini. SYMP jerrrr~


Okaylah kepada cikgu-cikgi sekalian. Manfaatkan cuti anda dengan mengisi SPPBS. Erkkk??!


Nahh amek sedas mood nak cuti raya enambelas hari!!

0 makhluk comel yang memekak dekat sini: