Wednesday, April 06, 2011

Pandang-pandang Jeling-jeling Orang Mendapat Gaji Pertama. Ada Berani????

Cettt. Kunun tadi berangan nak masukkan duit dalam akaun. Sekali bila check baki ada 38++!! Omaigoddd!! Aku terpaku kejaplah kan depan mesin ATM tuh. Setahu aku kerani cakap dia salah buat aku punya gaji. Itu pun dua minggu yang lepas dia bagitahu. Jadinya aku tak expect langsung akan dapat gaji bulan Februari dengan bulan Mac. Sebab aku dah agak gaji aku mesti masuk hujung April nih ;(

Tapi bila gaji dah masuk alamakkkk sukahati lah beb!! Minggu nih pon banyak orang bank yang datang sekolah sebab ada cikgu-cikgu yang nak buat loan. Aku cuma pandang-pandang, jeling-jeling pasang telinga jerklah dengar orang bercerita pasal loan nih. Orang tak dapat gaji lagi kan..

Dah berminggu-minggu gaji masuk aku pun tak tahu. Kerani nih pon satu hal juga. Kot-kot nak mainkan aku janganlah sampai macam nih. Minggu nih aku jadi Orang Kaya Baru. Kena tunaikan hasrat Danish nak makan pizza!! Yerp aku memang jakun sikit walaupun ada kawan-kawan aku yang dah dapat gaji. Tapi tidak mengapa. Lambat dapat gaji lambat jugalah habis kan ;p

Esok dan lusa aku akan berkampung di padang. Pesanan kepada Encik GPK 1 silalah beri relief kelas aku yang banyak tuh kepada cikgu-cikgi yang selalu MC okay. Hahh ini misi membalas dendam. Sebab aku tak pernah ambil MC dan selalu dapat relief mengalahkan kelas yang diajar~~



p/s:Nak shopping Suggie ;p