Monday, May 02, 2011

Kasih Seorang Emak

Cuti Hari Pekerja yang sangat tak best. Paman call cakap emak sakit teruk. Uhhh apa aku boleh buat sekarang nih?? Aku cuma mampu doa kepada Allah supaya emak sihat dan aku sempat bertemu dengannya.

Emak penipu?? Yee emak tipu aku. Aku tak suka penipu. Aku rasa sangat teruk bila orang tipu aku. Kenapa emak sanggup tipu aku?? Sebab tak nak aku risau pasal dia? Kalau emak tak nak aku risau, aku dah memang sedia risau pasal keadaan emak. Lagilah bila duduk berjauhan dua negara nih. Emak dekat sana, anak dekat sini. Huhhh aku mengeluh~~

"Akak jaga diri baik-baik". Aku tak suka orang sebut ayat tuh dekat aku. Dulu abah cakap macam tuh dekat aku. Sekarang emak plak. Lepas nih siapa yang nak tinggalkan aku lagi? Aku benci kena tinggal!!

Orang yang tak pernah rasa kehilangan sebab kematian memang tak akan tahu perasan kita. "Sabar jerklah banyak-banyak", "Dah ajal dia nak buat macam mana".. Okay aku benci ayat klise macam tuh. Kau tak rasa memanglah kau boleh cakap macam tuh. Orang yang rasa nih tak dapat nak gambarkan apa yang dia rasa. Dan aku lebih suka menangis.

Ye menangis bukan tanda orang tuh lemah. Kuat atau lemahnya seseorang bukan terletak pada air mata dia kan. Kalau kau tak nangis kau tuh hebat sangat ke? Kalau orang yang cengeng asyik-asyik menangis tuh lemah sangat ke jiwa dia?? Menangis tuh kan cara untuk melepaskan tekanan der~

Aku berharap bila aku ngadap muka GB nanti dia akan luluskan permohonan cuti aku. Kalau tak diluluskan juga memang aku dah nekad nak ponteng kerja 3 hari. Aku sayangkan nyawa emak daripada kerja aku. Kerja bila-bila boleh cari dan dapat, tapi nyawa emak siapa yang nak bagi dekat aku?? Kau boleh gantikan nyawa emak kau dengan nyawa emak aku??

Aku harap emak dapat bertahan sampai aku datang dekat dia.. "Emak tunggu akak datang ekh" itu janji aku pada dia. Mudahan janji yang satu itu akan termakbul.


p/s:Entry penuh emosi. Aku rindukan emak~~