Monday, August 22, 2011

Countdown Raya: 8 Hari Sebelum Raya

Ahh aku nak countdown untuk raya! Dah lama aku tak rasa suasana hari raya sejak abah pergi. Tahun nih emak pergi lagilah hampeh suasana hari raya aku. Ini mulalah aku nak buat kisah air mata plak ;p

Rasanya sejak tujuh tahun yang lalu aku tak pernah beraya dengan emak. Lama kan? Raya pertama aku mesti dengan Eno atau Eken atau nenek. Emak raya dekat kampung. Barulah aku berangan nak beraya dengan emak tahun nih. Tapi Allah lebih sayangkan emak. Nak ziarah pusara emak pon jauh di seberang. Hanya doa yang mampu aku hadiahkan ;)

Ngaa tahun nih tahun pertama aku beraya dengan Juju, Chika dan juga Bobo. Ohh masyuk nih. Minggu nih nak bawa Bobo pergi servis. Aku rasa tayar tuh macam dah lari allignment jerk. Aku kalau bawak kereta tak best mulalah hati rasa tak sedap.

Persiapan raya?? Aku dah ada baju raya sepasang. Warna dirahsiakan sehinggalah aku pakai baju tuh. Budget over noks~ Kuih raya plak tengah menunggu giliran nak pergi ambil. Aku cuma beli berapa jenis jerk sebab raya kedua dah balik Selangor. So, beli sikit-sikit jerk. Tak nak membazir. Best sikit sebab aku beli kek lapis Sarawak. Duit raya Eno yang settlekan. Aku dah settle bab lain, jadi duit raya dia yang sediakan ;o
 
 

 
p/s:Cuti raya nih serabut kepala nak tanda kertas ujian. Arghh stress sedikt yaaa~~


0 makhluk comel yang memekak dekat sini: