Saturday, December 31, 2011

Sugar Glider: Ralphie Semakin Comel!

Salam you all!!

Entry kedua sebelum tirai 2011 berlabuh. Nak crita pasal apa? Mestilah pasal sugar glider kan! Teruja aku memang teruja kalau dengan binatang comel kiut-miut nih :o

Okay dah lebih kurang dua minggu aku jaga Ralphie si WFB tuh. Semakin hari semakin comel!! Awww geram mak jenab tahu? Rasa nak gigit-gigit jerk telinga capang dia tuh. Nak tarik-tarik jerk ekor dia tuh. Nak gomol-gomol jerk badan dia yang dilitupi bulu yang gebu tuh. Setiap kali pegang Ralphie mesti gigit bibir. Kenapa?

Oii bukan aku kemaruk se*& tapi sebab geram kot!! Orang kalau geram mesti ketap gigi, gigit bibir kan kan? Normal lah tuh kan kan. Cuma si Raff nih masih lagi takut-takut. Kalau aku pegang dia nak menyorok jerk masuk dalam baju. Ohh bahaya di situ yerk. Kang nanti macam-macam diterjahnya.

Kalau bab makan memang kuat. Sama naik tocang dengan Chika yang kuat makan tuh. Alhamdulillah Chika tak de masalah masa aku nak gandingkan dorang berdua. Manja-manja gitu. Main gesel-gesel kepala plak. Cuma si Juju nih anti Raff. Asal nampak jerk Raff main mulalah Juju nak tunjuk taiko. Yerlah abang besar kan!! Si Raff nih walau baru berumur hampir tiga bulan, tapi fizikal dia bukan main dabak lagi. Sebab tuh Juju tergugat.








p/s: Insya Allah tahun 2012 nak sambar lagi seekor WFB female plak. kihkihkih. Kemaruk!!

0 makhluk comel yang memekak dekat sini: