Wednesday, February 29, 2012

Kerja Menjahit Yang Best!!

Salam semua!

Hari nih 29 Februari. Esok 1 March. Ehh sekejapnya rasa! Esok sampai sabtu bawa budak olahraga peringkat daerah Kulaijaya. Tak sempat nak putih pun!!!! Arghhh tension bila budak tanya, 'kenapa muka cher hitam?'

Sekarang aku dah ada kerja sampingan yang baru. Menjual aksesori sugar glider! Yeahh jahit-menjahit tuh you all. Bisnesnih aku buat dengan adik aku. Aku tukang supply barang dan tukang potong kain. Tukang jahitnya dia. Kalau aku jahit confirm lambatttt gila nak siap sebab aku seorang yang sangat detail :p

Alhamdulillah dengan berbekalkan mesin jahit berharga RM50.00 aku beli dekat kedai Mr. DIY, bisnes semakin masyukk. Ka ching ka ching!! Bukan tak nak beli mesin jahit brand stylo mylo. Tapi masa tuh dah tak tahan nafsu nih. Rembat jer dulu yang murah nih. Walaupun murah, Bobo nih tak pernah meragam. Itu yang aku sayang!

Bisnes makanan sugar glider sudah, aksesori pun sudah. Mungkin dalam masa beberapa tahun lagi aku nak breed sendiri sugar glider. Pernah gak berangan dengan Eno *adik aku nak buka kiosk. Tapi sewa kiosk terlalu mahal dan tak banyak yang tahu tentang sugar glider nih dekat tempat aku. Jadi pendam dulu untuk beberapa tahun yang akan datang.

Insya Allah nanti aku nak daftarkan perniagaan yang aku buat nih. Senang kalau dah didaftarkan bawah SSM. Doakan yer semoga bisnes nih akan berkembang :o


p/s: Kerja sampingan ini alhamdulillah untuk mengisi masa lapang. Main job aku tetap berkhidmat untuk anak bangsa. Aminnn










0 makhluk comel yang memekak dekat sini: